DSM-5 Online

Psychologen, psychiaters en andere ggz-professionals maken voor diagnostiek, behandeling en administratie gebruik van de DSM-5, het classificatiesysteem voor psychische stoornissen. Voor het eerst in de geschiedenis van de DSM is dit classificatiesysteem nu ook online te raadplegen met DSM-5 Online, ontwikkeld door Boom uitgevers Amsterdam.

Als projectmarketeer heb ik samen met het enthousiaste team van Boom een marketingcampagne opgezet voor DSM-5 Online. In een nauwe samenwerking met de business developer online producten heb ik een contentstrategie ontwikkeld en uitgevoerd, wat heeft geleid tot een divers pakket aan promotiemateriaal, digitaal en in print.

Parallel aan de marketingcampagne heb ik me bezig gehouden met de doorontwikkeling van de website DSM5online.nl, met het doel de customer journey te verbeteren en conversie te vergroten. Ik heb in dat kader nieuwe routings bedacht voor verschillende bestelfunnels, landingspagina’s geoptimaliseerd en websiteteksten herschreven. Ook heb ik het testen van nieuwe functionaliteiten gecoördineerd.

  • Opdrachtgever

    Boom uitgevers Amsterdam

  • Project

    DSM-5 Online, kennisbank voor psychiaters en psychologen

  • Periode

    januari – oktober 2017